FAQ
Tak, aby złożyć zamówienie na portalu kupulotki.pl niezbędna jest rejestracja i aktywacja konta.
Nie, konto należy aktywować. Aby aktywować konto, klient musi kliknąć w link wysłany przez nas na adres e-mail podany w formularzu rejestracyjnym.
Dane osobowe klientów są przetwarzane zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 r. (Dz.U. Nr 133, poz. 883 ze zm.). Zobowiązujemy się do zachowania bezpieczeństwa i poufności danych osobowych pozyskanych za pośrednictwem serwisu kupulotki.pl. Żadne dane osobowe klientów nie są udostępniane osobom trzecim ani nie są wykorzystywane w celach innych niż realizacja zamówień.
Tak, aby zmienić hasło należy zalogować się na swoje konto a następnie w Panelu klienta odszukać zakładkę 'Zmiana danych'.
Aby uzyskać dostęp do konta w przypadku zapomnienia hasła należy kliknąć link 'ZALOGUJ>'
na stronie głównej Serwisu, a następnie poprzez odnośnik: 'Nie pamiętasz hasła? Przypomnij!'
zostaniesz przekierowany do formularza w którym należy podać adres e-mail na który zostało założone konto. Na podany e-mail wyślemy link resetujący hasło.
Zakupy w naszym sklepie przebiegają według schematu czterech kroków: 1 - wybież produkt, 2 - prześlij plik projektu, 3 - opłać zamówienie on-line, 4 - oczekuj przesyłki kurierskiej.
Aby sprawdzić status zamówienia należy zalogować się na swoje konto w portalu a następnie przejść do Panelu Klienta poprzez link: 'MOJE KONTO >' w sekcji nagłówkowej strony głównej. W liście zamówień znajdziecie Państwo wszelkie szczegółowe informacje dotyczące zamówień.
Czas realizacji zamówienia liczony jest od następnego dnia roboczego po ostatecznej akceptacji pliku projektu i opłaceniu zamówienia. Orientacyjny czas realizacji podany jest na stronie produktu w tabeli wycen.
W zależności od sytuacji istnieje możliwość skrócenia terminu realizacji, - prosimy o wcześniejszy bezpośredni kontakt z drukarnią.
Tak, anulowanie zamówienia nieopłaconego nie wiąże się z żadnym dodatkowym kosztem. W przypadku zamówienia opłaconego, istnieje możliwość anulowania zamówienia ale tylko jeśli Państwa zamówienie nie zostało przesłane do realizacji. Należy sprawdzić status zamówienia logując się na swoje konto w portalu. Jeśli zamówienie ma status "w realizacji" nie istnieje już możliwość anulowania zamówienia.
Jeżeli zamówienie nie zostało wysłane do realizacji, może być na prośbę klienta anulowane. Wiąże się to z poniesieniem przez klienta kosztu w wysokości 2,5% wartości zamówienia (nie mniej niż 10 zł).
Zamówienie powinno zostać opłacone w ciągu 7 dni, w przeciwnym razie po upływie tego czasu zostanie ono anulowane.
Tak, zamówienia produktów niestandardowych obsługiwane są poprzez kontakt e-mailowy. Prosimy o skorzystanie z naszego formularza kontaktowego.
Tak, można zamówić wykonanie projektu - zapraszamy do kontaktu telefonicznego w tej sprawie. Każdy projekt wyceniany jest indywidualnie.
Tak, zamówienia produktów niestandardowych obsługiwane są poprzez kontakt e-mailowy. Prosimy o skorzystanie z naszego formularza kontaktowego.
Tak, warunki i koszty ustalane są indywidualnie, prosimy o kontakt telefoniczny.
Płatności można dokonać poprzez system płatności Dotpay
, lub za pomocą przelewu tradycyjnego.
Nie realizujemy zleceń poprzez tą formę płatności.
Jeżeli zamówienie nie zostało wysłane do realizacji, może być na prośbę klienta anulowane. Wiąże się to z poniesieniem przez klienta kosztu w wysokości 2,5% wartości zamówienia (nie mniej niż 10 zł). W takiej sytuacji zamówienie jest anulowane w systemie przez administratora, wystawiana jest faktura korekta. Po zaakceptowaniu przez klienta skorygowanej faktury następuje zwrot pieniędzy na konto.
Paczki wysyłamy firmą kurierską GLS, przesyłki są ubezpieczone.
Wszystkie gotowe materiały pakujemy z należytą starannością, tak aby nie uległy przypadkowym uszkodzeniom podczas transportu. Prosimy zwrócić szczególną uwagę na stan paczek w momencie doręczenia. Jeżeli wygląd paczek wzbudza podejrzenia, że mogły one zostać uszkodzone w transporcie (rozerwania, deformacje, oklejenie taśmami przewoźnika lub inne niepokojące kwestie), proszę otworzyć paczkę przy kurierze i w razie uszkodzenia towaru sporządzić protokół uszkodzeń będący podstawą reklamacji. Kurier ma obowiązek spełnić prośbę Klienta otwarcia paczki w jego obecności, sprawdzenia towaru i ewentualnego sporządzenia protokołu uszkodzeń lub braków. Protokół jest podstawą ewentualnej reklamacji, ale także dochodzenia odszkodowania z ubezpieczenia.
Zamówione materiały wysyłamy na adres podany przez kupującego w formularzu: "Dane do wysyłki", podczas rejestracji w sklepie. Za każdym razem klient ma możliwość zmiany adresu wysyłki podczas składania zamówienia. Wysyłamy również paczki "no name", bez jakichkolwiek oznaczeń i adresu nadawcy.
W przypadku symulacji kolorów na monitorze komputera mamy do czynienia z optycznym mieszaniem trzech barw czerwonej (R), zielonej (G) i niebieskiej (B). Proces druku natomiast polega na nakładaniu czterech farb procesowych cyan (C), magenta (M), yellow (Y) i black (K). Są to dwa różne procesy, które dają niekiedy bardzo różniące się efekty. Przestrzeń barwna RGB jest o wiele bogatsza jeśli chodzi o ilość wariantów kolorów jakie można uzyskać, w przeciwieństwie do przestrzeni CMYK, która nie pozwala na wydrukowanie sporej grupy kolorów symulowanych na monitorze.
Bardzo ważne jest aby na samym początku pracy nad naszym projektem graficznym wybrać przestrzeń barwną CMYK. Unikniemy w ten sposób niepotrzebnych rozczarowań związanych z rozbieżnością kolorów w projekcie (kolorów ekranowych RGB) i kolorów na wydrukach (uzyskanych za pomocą farb procesowych CMYK).
1. Rozdzielczość
Optymalna rozdzielczość w przypadku większości projektów wynosi 300 DPI (Dots Per Inch). Należy zadbać o to aby mapy bitowe wykorzystywane w projektach charakteryzowały się rozdzielczością nie mniejszą niż wspomniana powyżej. Wyjątkowo dopuszczalna jest niższa wartość rozdzielczości projektu 150-200 DPI, w przypadku druku wielkoformatowego - banery, siatki mesh itd.
2. Kolorystyka
Pracując nad projektem należy w programie graficznym ustawić przestrzeń barwną CMYK. Dzięki temu uzyskamy symulację kolorów używanych w druku. W przypadku występowania w projekcie elementów w kolorystyce RGB, Pantone czy innej, zostaną one przekonwertowane do CMYK.
Do projektów czarno-białych proszę używać palety Grayscale.
UWAGA: Przygotowując pracę do druku należy pamiętać aby teksty które w efekcie końcowym maja być czarne były złożone z BLACK: 100%, CYAN: 0%, MAGENTA: 0%, YELLOW: 0%
3. Spady, odległości od krawędzi.
Aby nasz projekt miał wymagany format należy do każdego wymiaru projektu dodać wartość spadu a więc dodatkową przestrzeń na przecięcie.
Spady w przypadku większości projektów w mniejszych formatach (ulotki, wizytówki) powinny wynosić 2 mm z każdej strony.
Tło projektu powinno być wyciągnięte poza linie cięcia i pokrywać się ze spadami. Ważne napisy, logo i grafiki które nie stanowią tła i nie mają być obcięte powinny być odsunięte od krawędzi projektu na odległość 3mm.
4. Formaty plików.
Pliki projektów powinny być dostarczane, o ile jest to możliwe w formatach otwartych czyli natywnych dla programów graficznych: Corel Draw (*.CDR do wersji 16); lub Adobe Photoshop (*.PSD).
Akceptujemy również pliki zamknięte w formatach: *.PDF (teksty zamienione na krzywe), *.TIFF lub *.JPG (w rozdzielczości nie mniejszej niż 300 dpi).
Prosimy unikać formatu DINO :-)
*DINO, format DINO – akronim wymyślony w Polsce, skrót słów „Dowolny Inny Niż Oczekiwany”, pliki, których nie można otworzyć w studio DTP z powodu braku odpowiedniego oprogramowania (brak programu, program w innej wersji); bardzo często spotykany format plików z danymi, które są dostarczane do studia DTP przez kontrahenta, pomimo wcześniejszych ustaleń.
*źródło: https://pl.wiktionary.org/wiki/Indeks:Polski_-_Slang_operator%C3%B3w_DTP
Grafiki wykorzystywane w projektach powinny mieć rozdzielczość nie mniejszą niż 300 dpi. Wyjątkowo w przypadku druku wielkoformatowego - banery, siatki mesh itd., dopuszczalna jest niższa wartość rozdzielczości bitmap użytych w projekcie (150 dpi).
Pliki projektów powinny być dostarczane, o ile jest to możliwe w formatach otwartych czyli natywnych dla programów graficznych: Corel Draw (*.CDR do wersji 16); lub Adobe Photoshop (*.PSD).
Akceptujemy również pliki zamknięte w formatach: *.PDF (teksty zamienione na krzywe), *.TIFF lub *.JPG (w rozdzielczości nie mniejszej niż 300 dpi).
Reklamacje należy zgłaszać poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres: biuro@kupulotki.pl w ciągu 7 dni roboczych od otrzymania przesyłki. Reklamacja zostanie rozpatrzona w ciągu 14 dni roboczych.
Reklamację można zgłosić w ciągu 7 dni od otrzymania przesyłki, rozpatrzenie reklamacji następuje w ciągu 14 dni roboczych.
Nie gwarantujemy odwzorowania kolorów na podstawie tego, co widać na ekranie monitora. Kolory wydrukowanego produktu mogą nieznacznie się różnić, od kolorów projektu wyświetlanych na ekranie monitora. Kolory na monitorze są wyświetlane w palecie kolorów RGB, druk realizowany jest w palecie kolorów CMYK. Nie gwarantujemy też odwzorowania kolorystycznego identycznego, jak w drukach realizowanych w innych drukarniach, niewielkie różnice mogą występować ze względu na różnice w ustawieniach maszyn, zastosowanym podkładzie, uszlachetnieniu. Podstawą reklamacji NIE MOGĄ BYĆ różnice kolorystyczne wynikające z porównania naszego druku z wydrukami z innych drukarni.
Więcej na ten temat w FAQ: Pliki do druku ----------->Skąd biorą się różnice koloru w projekcie na monitorze i na wydruku?
Dpi (ang. dots per inch) – liczba punktów obrazu przypadająca na cal. Jednostka stosowana do określenia rozdzielczości obrazów generowanych przez drukarki, plotery, naświetlarki itp. Pojęcie to jest bardzo rozpowszechnione i często stosowane także jako potoczny zamiennik określeń pokrewnych, jak ppi (pixels per inch – pikseli na cal), czyli jednostek rozdzielczości obrazów rastrowych, oraz spi (samples per inch – próbek na cal), czyli jednostek rozdzielczości skanerów.
Razdzielczość
Jednostka dpi opisuje stopień oddawania szczegółów kształtu obrazu w sterowanych komputerowo urządzeniach drukujących, naświetlających, a także wycinających, grawerujących itp. Określa gęstość możliwych do uchwycenia szczegółów obrazu, które są rozumiane jako układ punktów obrazu, których środki pozostają w stałych odległościach względem siebie, a ułożone w rzędach i kolumnach tworzą macierz.
Grafika wektorowa (obiektowa) – jeden z dwóch podstawowych rodzajów grafiki komputerowej, w której obraz opisany jest za pomocą figur geometrycznych (w przypadku grafiki dwuwymiarowej) lub brył geometrycznych (w przypadku grafiki trójwymiarowej), umiejscowionych w matematycznie zdefiniowanym układzie współrzędnych, odpowiednio dwu- lub trójwymiarowym. Drugim z podstawowych typów grafiki komputerowej jest grafika rastrowa.
W przeciwieństwie do grafiki rastrowej grafika wektorowa jest grafiką w pełni skalowalną, co oznacza, iż obrazy wektorowe można nieograniczenie powiększać oraz zmieniać ich proporcje bez uszczerbku na jakości. Obrazy wektorowe można łatwo przetwarzać w ich odpowiedniki rastrowe (bitmapowe) podając jedynie docelową rozdzielczość obrazu rastrowego.
Grafika rastrowa – prezentacja obrazu za pomocą pionowo - poziomej siatki odpowiednio kolorowanych pikseli na monitorze komputera, drukarce lub innym urządzeniu wyjściowym. Zdjęcie z aparatu cyfrowego jest właśnie grafiką typu rastrowego.
Rozmiar obrazka rastrowego nie może zostać zwiększony bez zmniejszenia jego ostrości. Jest to cecha nieznana grafice wektorowej, którą łatwo można skalować, dostosowując jej wielkość do urządzenia, na którym jest wyświetlany obraz. Grafika rastrowa jest jednak bardziej użyteczna od wektorowej do zapisywania zdjęć i realistycznych obrazów, podczas gdy grafika wektorowa jest częściej używana do obrazów tworzonych z figur geometrycznych oraz prezentacji tekstu (w tym tabel i wzorów).
CMYK – zestaw czterech podstawowych kolorów farb drukarskich stosowanych powszechnie w druku wielobarwnym w poligrafii i metodach pokrewnych (atramenty, tonery i inne materiały barwiące w drukarkach komputerowych, kserokopiarkach itp.). Na zestaw tych kolorów mówi się również barwy procesowe lub kolory triadowe (kolor i barwa w jęz. polskim to synonimy). CMYK to jednocześnie jedna z przestrzeni barw w pracy z grafiką komputerową.
C cyjan (ang. cyan) M magenta (ang. magenta) Y żółty (ang. yellow) K czarny (ang. black lub key colour) Skrót CMYK powstał jako złożenie pierwszych liter angielskich nazw kolorów. Końcowa litera K może oznaczać albo literę ostatnią słowa black (czarny; ostatnią, ponieważ litera B jest skrótem jednego z podstawowych kolorów w analogicznym skrócie RGB) bądź skrót key colour (kolor kluczowy).
- Cyjan – odcień niebieskiego, ale trochę bledszy i bardziej spłowiały, można go określić jako szarobłękitny lub sinoniebieski. Najbardziej podobne kolory to błękit, szafir i turkus. Nazywanie koloru cyjanowego kolorem "zielononiebieskim" jest błędem wynikającym z niezrozumienia różnic pomiędzy addytywną i subtraktywną metodą mieszania barw. W syntezie addytywnej kolor uzyskany w wyniku połączenia zielonego i niebieskiego.
- Magenta – w syntezie addytywnej kolor uzyskany w wyniku połączenia czerwieni i niebieskiego. Najbardziej podobne kolory to fuksja, karmazyn i amarant.
- Yellow – kolor bardzo podobny do żółtego, jednak trochę bledszy od typowej nasyconej żółcieni. W syntezie addytywnej kolor uzyskany w wyniku połączenia czerwieni i zielonego.
- Black – kolor czarny, jednak o niezbyt głębokiej czerni.
Farby w ww. kolorach nie są określone jednoznacznie, toteż odcienie ich kolorów różnią się u różnych producentów, szczególnie w różnych regionach świata.
źródło:https://pl.wikipedia.org/wiki/CMYK
RGB – jeden z modeli przestrzeni barw, opisywanej współrzędnymi RGB. Jego nazwa powstała ze złożenia pierwszych liter angielskich nazw barw: R – red (czerwonej), G – green (zielonej) i B – blue (niebieskiej), z których model ten się składa. Jest to model wynikający z właściwości odbiorczych ludzkiego oka, w którym wrażenie widzenia dowolnej barwy można wywołać przez zmieszanie w ustalonych proporcjach trzech wiązek światła o barwie czerwonej, zielonej i niebieskiej (zob. promieniowanie elektromagnetyczne).
Z połączenia barw RGB w dowolnych kombinacjach ilościowych można otrzymać szeroki zakres barw pochodnych, np. z połączenia barwy zielonej i czerwonej powstaje barwa żółta. Do przestrzeni RGB ma zastosowanie synteza addytywna, w której wartości najniższe oznaczają barwę czarną, najwyższe zaś – białą. Model RGB jest jednak modelem teoretycznym, a jego odwzorowanie zależy od urządzenia (ang. device dependent), co oznacza, że w każdym urządzeniu każda ze składowych RGB może posiadać nieco inną charakterystykę widmową, a co za tym idzie, każde z urządzeń może posiadać własny zakres barw możliwych do uzyskania.
Apla – w poligrafii powierzchnia pokryta dowolnym kolorem (farbą) o nasyceniu 100%. Inaczej pełne krycie powierzchni kolorem (farbą), w przeciwieństwie do rastra gdzie krycie kolorem (farbą) jest różne niż 100%.
4/4 oznacza projekt obustronnie zadrukowany w pełnej kolorystyce (tzn. 4 składowe palety CMYK na obu stronach).
4/1 oznacza projekt obustronnie zadrukowany, przy czym strona 1 jest w pełnej kolorystyce,
a strona 2 posiada tylko jedną składową palety CMYK np. Yellow lub Black.
4/0 oznacza projekt jednostronnie zadrukowany w pełnej kolorystyce
1/0 oznacza projekt jednostronnie zadrukowany przy pomocy tylko jednej składowej CMYK np. Yellow lub Black.
Gramatura papieru –
masa (pot. „ciężar”) wyrobu papierniczego wyrażona w gramach na metr kwadratowy czy dawniej (w krajach anglosaskich) w funtach na ryzę.
Pośrednio parametr ten przekłada się na grubość papieru: najczęściej papier o gramaturze 100 g/m² ma grubość 0,1 mm (z dokładnością ok. 20%). Dokładna grubość zależy jednak od jego wolumenu i np. w przypadku tzw. papierów objętościowych ten przelicznik nie ma już zastosowania.
W przypadku papieru na okładki, foldery, opakowania itp., wrażenie większej gramatury (a więc papieru grubszego, sztywniejszego) osiągnąć można przez lakierowanie lub laminowanie.
Gramaturę określa się przez pomiar masy próbki papieru o określonej powierzchni. Próbkę przed pomiarem powinno poddać się klimatyzacji w pomieszczeniu o temperaturze 23±1 °C i wilgotności względnej 50±2%.
Papier kredowy, papier kredowany - papier powlekany cienką warstwą mieszaniny białego pigmentu mineralnego (zazwyczaj siarczanu baru i kaolinu) oraz kleju; charakteryzuje się śliskością i obniżoną wsiąkliwością, stosowany do druku o dużych wymaganiach kolorystycznych (jakościowych).
Spad drukarski –
obszar druku, który wychodzi poza krawędź ostatecznej publikacji. Spad gwarantuje, że obszar druku będzie dochodził do samej krawędzi po przycięciu arkusza. Wielkość spadu dochodzi do 5 mm.
Lakier wybiórczy UV -
lub lakier selektywny UV - to jeden ze sposobów uszlachetniania druku, jest nakładany tylko na niektóre elementy w projekcie graficznym. Wybrane elementy pokryte takim lakierem charakteryzują się większym połyskiem niż tło na jakim są umieszczone (często powierzchnie matowe), pozwala to podnieść walory estetyczne projektu.
proof cyfrowy (pot. próba cyfrowa) – wydruk na specjalnej drukarce (atramentowej, laserowej, sublimacyjnej, termotransferowej, itp.), z użyciem specjalnych materiałów eksploatacyjnych i z użyciem specjalistycznego oprogramowania typu RIP. Do najważniejszych prób cyfrowych należą systemy: Iris, Rainbow i Cromalin w wersji cyfrowej. Z powodu rozwoju technologicznego mianem prawdziwych cyfrowych prób koloru określane są coraz częściej również wydruki z najlepszych rodzajów zwykłych drukarek kolorowych. Próby cyfrowe są tańsze od analogowych i mają zastosowanie głównie jako sprawdzian koloru w technice druku cyfrowego, czyli druku omijającego etap klisz. Wadą prób cyfrowych jest brak rastra drukarskiego – próby takie pokazują jedynie wierność kolorystyczną całości, aczkolwiek w bardziej zaawansowanych ripach istnieje również możliwość emulowania punktów rastrowych.